Äntligen fredag!

Alltså, äntligen fredag för då kör jag mitt "äntligen-fredagspass"! Bodypump och spinning:) världens ös idag, va såå skoj!! 
 
När jag kom hem lagade jag en god sallad med bl.a kyckling, avokado, fetaost, valnötter och soltorkade tomater, mm:) sen ett glas vitt till de;)
 
efterrätt (såklart;) blev hemgjord Frozen yoghurt a la lchf-type, chokladsmak:) smälte en halv Atkins peanutbar över, himmelskt:)
 
bilderna nedan är maten ikväll samt en liten träningsbild från veckan:) 
Skulle någon va nyfiken på recept på de jag lägger ut så hojta till:) skriver dock väldigt sällan här, däremot lägger jag mycket matbilder på instagram och ofta även recept, åtminstone ingredienserna jag använder, mäter nästan aldrig hur mycket av vad jag har i så de kan bli svårare att svara på.. Gillar att experimentera ;)
 
trevlig helg!!

Snabbtips på snabb-mellis

Bakar är något jag gör i princip varje dag.. Älskar att experimentera, gör så gott som aldrig efter recept utan testat mig helt enkelt fram och ska jag vara ärlig blir det sällan dåligt, men de händer emellanåt, MEN våga prova, är man matglad brukar se mesta funka..;)
 
idag blev de två sorters muffins, mellanmålliknande. Fungerar även som tillbehör i frukost/lunch/middag 👍
 
översta bilden är: keso, äggvita, proteinpulver (blueberry/yoghurt), gojibär, pumpakärnor, chiafrön och valnötter. In i ugnen tills de ser klara ut bara:) (keson gör dem lite vattniga så en 30 min nått sånt på 200 grader, men ta ut före om de börjar få för mkt färg)
 
undre bilden känns lite natt matig: broccoli, kalkon, tomat, bakprotein, fetaost, peppar, äggvita, kvarg & champinjoner. Ingredienserna går såklart att variera under oändliga! Samma där 200 grader kanske 20-25 min, voila!
 
pa sista bilden är blueberry/yoghurt & vaniljprotein pannkakor med hallonkesella & bär som ja käka till frulle några dagar sen, ofta blir de det på söndagar, nyttigt med massa protein och gottgottgott;)

Onsdagsrygg & sol i trädgår'n 😀☀

Go onsdag på er!
jag är oerhört dålig på att skriva i min blogg, glömmer liksom att jag har en, men o andra sidan, vem orkar läsa om mitt träningstjöt varje dag 😝?! 
 
Veckan började med annandag påsk, måndag, röd dag, ledig dag👍 ja satt i solen på krp och njöt, em tillbringades på gymmet med cx klass (ja de va lite folk fast de var annandagen:) folk ville väl träna bort påskgodiset (jag med😄😉)
sen körde jag mage själv.
 
Igår startade dagen på gymmet mwd ben och ruuumpa (favoriten men vilken kvinna eller mans favvo är inte de..;)
Körde meat squats och lunges, sen joina söta Emma Barremyr (pt hos oss) och då fick ja superövnibgar, några vi körde sist ihop men gladast är jag för rumpövningen jag Dock, för ja har så svårt att hitta på nya sånna.. GRYM va den!! Muchas gracias😀👌 sen jobbade jag där resten av dagen i repan, 10:30-19:30, kom på att de faktiskt va min första dag som fast heltidsanställd med! Receptionsansvarig, och förhoppningsvis snart även gruppträningskoordinator👍👍
 
Idag blödde jag ett gött ryggpass (lite biceps med) me godingen AC, visade henne de jag lärt mig och vi peppa på varann bra, härligt, ÄLSKA RYGG!! Bilderna till här är från dagens ryggpass och gårdagens ben.
 
nu sitter jag i trädgården i sola och dricker kaffe, med en go och mör rygg, hur gött kan de bli?! Imorgon far jag, syster och mormor till TRYSIL för massa sol och skidåkning!!!! LIFE IS GREAT!!😀🎿☀
 
Lite jobb sen bara, 14-21:15 i repan och mitt vanliga spinning samt CXpass med, tror inte denna arbetsdag ska va alltför trist, älskar ku mitt jobb!!
 
startade även lchf i måndags, ska testa och se hur det fungerar förhoppningsvis positivt på min diabetes, känns konstigt att äta inga kolhydrater som jag ör van utan istället massa fett (bra fett såklart), men ger de absolut en chans, fungerat super för endel "hårt tränande diabetiker" så...:)
 
puss & kram tills vi hörs igen❤ /Lisa

lisaalpsten.blogg.se

Här följer ni min vardag med fokus på träning, kost och hälsa.

RSS 2.0