Äntligen fredag!

Alltså, äntligen fredag för då kör jag mitt "äntligen-fredagspass"! Bodypump och spinning:) världens ös idag, va såå skoj!! 
 
När jag kom hem lagade jag en god sallad med bl.a kyckling, avokado, fetaost, valnötter och soltorkade tomater, mm:) sen ett glas vitt till de;)
 
efterrätt (såklart;) blev hemgjord Frozen yoghurt a la lchf-type, chokladsmak:) smälte en halv Atkins peanutbar över, himmelskt:)
 
bilderna nedan är maten ikväll samt en liten träningsbild från veckan:) 
Skulle någon va nyfiken på recept på de jag lägger ut så hojta till:) skriver dock väldigt sällan här, däremot lägger jag mycket matbilder på instagram och ofta även recept, åtminstone ingredienserna jag använder, mäter nästan aldrig hur mycket av vad jag har i så de kan bli svårare att svara på.. Gillar att experimentera ;)
 
trevlig helg!!
Hannah.
2013-05-13 @ 08:20:45

Hej ! Skulle gärna vilja ha recept på bägge 😃👍 ser smaskens ut !! Mvh / Hannah

Svar: Hej Hannah! Va de mugcakes du ville ha recepten på eller vilken bild😊?Vad kul med kommentarer😊 jag skriver nedan mitt basrecept på mugcakes, använder mig av lite olika ingredienser från gång till gång men här har ni det på ett ungefär👍
Vad gäller bilderna så använde jag jordgubbskasein i den rosa (en droppe röd karamellfärg därav den fina färgen hehe, i den kletiga, bruna har jag bodyscience "double rich chocolate" kasein, den är micrad lite kortare tid så den blev mer kletig😋 prova er fram😊 den är toppad med paranötter, hasselnötter och kokos😊

🍧Mugcake!🍧

I min BAS brukar jag ha:

• Ca 1 dl fiberhavregryn
• ca 1 dl proteinpulver (valfri smak!)
• ca 3 äggvitor (=1 dl om du har på burk)
• 1,5 dl (känn efter, smeten ska inte va tjock men inte heller lös som rinnande vatten..) vatten, mjölk eller allra godast: krämig kokosmjölk

Detta kan man säga är basen.
Jag brukar ha 1 msk kokosmjöl i ibland, du kan ta någon tesked bakpulver om du vill ha mer fluff.
En mosad banan i är ickså väldigt gott eller keso😋😋

Vill du ha lite mer antioxidanter, mineraler, vitaminer, bra fetter etc i kan du antingen ha i smeten eller lägga ovanpå som topping sen, tex:
•gojibär
•blåbär
•hallon
•jordnötssmör
•mandlar
•kokosflingor
•pumpakärnor
• avokado
Med mera! Använd fantasin ;)

Lägg allt i en stor tekopp och micra på full effekt i kanske 3-5 min, bara kika lite, den får inte va för länge då börjar den nästan brännas och blir hård, torr och tråkig. Men den ska vara fast.

Jag brukar vispa protein eller kasein "fluff" att toppa kakan med så det blir lite saftigare samt mer protein 💪😉
Vispa bara pulver med antingen vatten eller mjölk.
Du kan även lägga på en klick kvarg eller keso som topping, frysta bär, skivad banan, kanel osv är gott på med.
Bra frukost, kvällsmål eller mellanmål under dagen, både god varm och kall👍😋
/Lisa
😘
LisaAlpsten




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lisaalpsten.blogg.se

Här följer ni min vardag med fokus på träning, kost och hälsa.

RSS 2.0