Snabbtips på snabb-mellis

Bakar är något jag gör i princip varje dag.. Älskar att experimentera, gör så gott som aldrig efter recept utan testat mig helt enkelt fram och ska jag vara ärlig blir det sällan dåligt, men de händer emellanåt, MEN våga prova, är man matglad brukar se mesta funka..;)
 
idag blev de två sorters muffins, mellanmålliknande. Fungerar även som tillbehör i frukost/lunch/middag 👍
 
översta bilden är: keso, äggvita, proteinpulver (blueberry/yoghurt), gojibär, pumpakärnor, chiafrön och valnötter. In i ugnen tills de ser klara ut bara:) (keson gör dem lite vattniga så en 30 min nått sånt på 200 grader, men ta ut före om de börjar få för mkt färg)
 
undre bilden känns lite natt matig: broccoli, kalkon, tomat, bakprotein, fetaost, peppar, äggvita, kvarg & champinjoner. Ingredienserna går såklart att variera under oändliga! Samma där 200 grader kanske 20-25 min, voila!
 
pa sista bilden är blueberry/yoghurt & vaniljprotein pannkakor med hallonkesella & bär som ja käka till frulle några dagar sen, ofta blir de det på söndagar, nyttigt med massa protein och gottgottgott;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lisaalpsten.blogg.se

Här följer ni min vardag med fokus på träning, kost och hälsa.

RSS 2.0