Videos

Hej på er! Vad veckorna rullar fort!!
har hunnit vara tre dagar på Workout Åre, grymt skoj!
Massor av träning, god mat och mer träning haha;)
provade lite olika saker, bl.a. "Step for your life", zumba, Grit plyo, Ruffie, body balance, Blossom-yoga, MIT-Fitness, Kangoojumps, Afro-house mm! Ojojoj vilken kanonweekend!!
 
har lagt ut två videor (länkar nedan) på VideofyMe, kolla gärna, superskoj;p
 
Även lagt ut två korta klipp från ben/rumppasset imorse. 
 
Bilderna till detta inlägg hör till dagens pass, ni ser även dagens frukost samt eftermiddags mellis:) (två typer av mugcakes). Någon som funderar på recept är det bara att fråga:)
kram på er!
Ellinor
2013-06-12 @ 19:43:33

Hej!! Jag är supernyfiken på recepten :)

Svar: Hej Isabelle & Ellinor!Vad kul med kommentarer😊 jag skriver nedan mitt basrecept på mugcakes, använder mig av lite olika ingredienser från gång till gång men här har ni det på ett ungefär👍
Vad gäller bilderna så använde jag jordgubbskasein i den rosa (en droppe röd karamellfärg därav den fina färgen hehe, i den kletiga, bruna har jag bodyscience "double rich chocolate" kasein, den är micrad lite kortare tid så den blev mer kletig😋 prova er fram😊 den är toppad med paranötter, hasselnötter och kokos😊

🍧Mugcake!🍧

I min BAS brukar jag ha:

• Ca 1 dl fiberhavregryn
• ca 1 dl proteinpulver (valfri smak!)
• ca 3 äggvitor (=1 dl om du har på burk)
• 1,5 dl (känn efter, smeten ska inte va tjock men inte heller lös som rinnande vatten..) vatten, mjölk eller allra godast: krämig kokosmjölk

Detta kan man säga är basen.
Jag brukar ha 1 msk kokosmjöl i ibland, du kan ta någon tesked bakpulver om du vill ha mer fluff.
En mosad banan i är ickså väldigt gott eller keso😋😋

Vill du ha lite mer antioxidanter, mineraler, vitaminer, bra fetter etc i kan du antingen ha i smeten eller lägga ovanpå som topping sen, tex:
•gojibär
•blåbär
•hallon
•jordnötssmör
•mandlar
•kokosflingor
•pumpakärnor
• avokado
Med mera! Använd fantasin ;)

Lägg allt i en stor tekopp och micra på full effekt i kanske 3-5 min, bara kika lite, den får inte va för länge då börjar den nästan brännas och blir hård, torr och tråkig. Men den ska vara fast.

Jag brukar vispa protein eller kasein "fluff" att toppa kakan med så det blir lite saftigare samt mer protein 💪😉
Vispa bara pulver med antingen vatten eller mjölk.
Du kan även lägga på en klick kvarg eller keso som topping, frysta bär, skivad banan, kanel osv är gott på med.
Bra frukost, kvällsmål eller mellanmål under dagen, både god varm och kall👍😋
/Lisa
LisaAlpsten

Isabelle
2013-06-14 @ 10:56:52

Jag måste bara ha recepten till det dära! Ser himmelskt gott ut!

Svar: Hej Isabelle & Ellinor!Vad kul med kommentarer😊 jag skriver nedan mitt basrecept på mugcakes, använder mig av lite olika ingredienser från gång till gång men här har ni det på ett ungefär👍
Vad gäller bilderna så använde jag jordgubbskasein i den rosa (en droppe röd karamellfärg därav den fina färgen hehe, i den kletiga, bruna har jag bodyscience "double rich chocolate" kasein, den är micrad lite kortare tid så den blev mer kletig😋 prova er fram😊 den är toppad med paranötter, hasselnötter och kokos😊

🍧Mugcake!🍧

I min BAS brukar jag ha:

• Ca 1 dl fiberhavregryn
• ca 1 dl proteinpulver (valfri smak!)
• ca 3 äggvitor (=1 dl om du har på burk)
• 1,5 dl (känn efter, smeten ska inte va tjock men inte heller lös som rinnande vatten..) vatten, mjölk eller allra godast: krämig kokosmjölk

Detta kan man säga är basen.
Jag brukar ha 1 msk kokosmjöl i ibland, du kan ta någon tesked bakpulver om du vill ha mer fluff.
En mosad banan i är ickså väldigt gott eller keso😋😋

Vill du ha lite mer antioxidanter, mineraler, vitaminer, bra fetter etc i kan du antingen ha i smeten eller lägga ovanpå som topping sen, tex:
•gojibär
•blåbär
•hallon
•jordnötssmör
•mandlar
•kokosflingor
•pumpakärnor
• avokado
Med mera! Använd fantasin ;)

Lägg allt i en stor tekopp och micra på full effekt i kanske 3-5 min, bara kika lite, den får inte va för länge då börjar den nästan brännas och blir hård, torr och tråkig. Men den ska vara fast.

Jag brukar vispa protein eller kasein "fluff" att toppa kakan med så det blir lite saftigare samt mer protein 💪😉
Vispa bara pulver med antingen vatten eller mjölk.
Du kan även lägga på en klick kvarg eller keso som topping, frysta bär, skivad banan, kanel osv är gott på med.
Bra frukost, kvällsmål eller mellanmål under dagen, både god varm och kall👍😋
/Lisa

LisaAlpsten




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lisaalpsten.blogg.se

Här följer ni min vardag med fokus på träning, kost och hälsa.

RSS 2.0